Hej alla barn!

Nu blir det barnprogram. Eller inte. Har varit frånvarande ett tag nu. Mycket med Kenyaresan och skolan i övrigt. Elevrådet ska vara kreativt genom att anordna HALLOWEENSPEX på skolan. Med ledning av mig. Woho!

Kenyagruppen (eller jag) har startat en blogg, som vi (eller jag) har designat riktigt snyggt! ;) Gav damerna en språklektion i swahili. Eller minispråklektion. Eller bara ett par användbara fraser. Om någon annan nu tycker att det är intressant, eller bara vill besöka bloggen så har ni adressen här!

Och för att inte lynchas av mig själv tänker jag följa mina egna regler och tillägna det här inlägget åt språk:

På hur många språk kan jag morsa på någon?

                Hej                                Hello                                                    Jambo
    Hola                                         Halo                            Salve                 Privjet (Sarah, hur stavas det?!)
                         Salut                                                Ciao                                                Selam
Konichiwa                        Nihao                                                          Jin Dobre (stavning?)
                                 Moi                              Hohejoj                       Ola                                    Seill

Kan någon räkna upp vilka dessa språk är?

Arrivederci!

Para Pensar
Postat av: Malin

Aloha!

Få ser här nu då. (inte i rätt ordning)

Svenska

Engelska

Swahili

Tyska

Latin

Spanska

Franska

Ryska

Italienska

Portugisiska

Japanska

Kinesiska

Finska

Rövarspråket

Selam måste vara turkiska eller liknande.

Jin dobre har jag hört, men vet inte vad det är...

Seill har jag ingen aning om?

2008-10-20 @ 22:11:08
URL: http://reginanoctis.blogg.se/
Postat av: Sara

Woho! Inte illa pinkat! ;)

2008-10-21 @ 11:36:03
URL: http://ikonstensnamn.blogg.se/
Postat av: Anonym

jin dobre.. polska lr? privet.. blir det väl.. fast med kyriller

2008-10-21 @ 12:46:59
Postat av: Sara

Hej - Svenska

Hello - Engelska

Jambo - Swahili?

Hola - Spanska

Halo - danska/norska? :)

Salve - Latin? :)

Privjet - Ryska

Salut - France, bien sûr!

Ciao - Italienska

Selam - (dom säger så i Aladdin va?) nån form av afrikanska...

Konichiwa - Japanska

Nihao - kinesiska

Jin dobre - humm.. polska? (tittade inte alls på andra kommentaren ;)

Moi - Finska!

Hohejoj - rorövovarorsospoproråkoketot1

ola - spanska igen? fast utan h? (A)

seill - hum??



2008-10-21 @ 17:48:46
URL: http://zuxis.blogg.se/

Por favor, dame lo que merezco

Namn:
Remember my name

Din mailadress, så att jag kan svara :)

Om du har en någorlunda seriös blogg, var vänlig skriv här:

Vad tyckte du?

Ping!
RSS 2.0